Caixa o faixa
És inacceptable que aprofitant una situació de crisi generalitzada, que segueix el seu camí, amb l’afegit d’una crisi important a les “caixes” encara empantanegades amb els resultats de les seves aventures immobiliàries, el Banc d’Espanya doni una volta més en la privatització de recursos públics. El rescat de les caixes aquest cop no implica préstecs sinó aportacions a fons perdut. Per a poder-los fer efectius caldrà emetre deute públic, un cop sanejada la situació, i la realitat serà la compra de caixes per bancs a preu de saldo i amb els comptes sanejats a costa de tothom.

És cert que, contràriament al que seria el seu esperit fundacional -la recaptació d’estalvi i el crèdit amb una visió territorial i d’ajut a famílies i petita empresa-, les caixes han entrat fa massa temps en la formació de grans imperis financers, en la participació en grans empreses monopolístiques, en l’especulació immobiliària i en la creació d’una important casta econòmico - social amb un pes cada cop més important... Però tot i així haguessin pogut tenir un paper important de cara a la recuperació econòmica del país, justament fent el contrari del que es farà, resocialitzant-les, fent-les tornar als orígens.

A més el canvi de normativa suposa una recentralització important del model. A nivell de Catalunya l’únic marge serà el del registre de les fundacions fins que no es digui el contrari.
Un cop més l’actual situació de crisi es fa servir per recomposar i concentrar el capital. Un cop més parlem de diner contra persones. Absolutament inacceptable
25-01-2011