AMPLIAR RECULL DE PREMSA
Els activistes acorden okupar l'antiga seu del Banc Espanyol de Crèdit fins al dia de la vaga general
El centenar d'activistes que han okupat des de la tarda de divendres l'antiga seu del Banc Espanyol de Crèdit al centre de Barcelona -entre plaça de Catalunya i Passeig de Gràcia- han acordat aquest diumenge continuar okupant l'edifici fins al 29 de setembre, el dia de la vaga general. Després d'una assemblea oberta al públic, que ha reunit unes 500 persones, s'ha decidit utilitzar la seu com a centre logístic per preparar la vaga. L'acció està organitzada sota la denominació "Moviment 25-s", "un espai que visualitza i denúncia l'explotació i precarietat dels sectors socials més vulnerables" i que pretén tenir continuïtat més enllà del dia de la vaga. Durant la jornada del diumenge, s'han celebrat tot un seguit d'activitats com una xocolotada popular o bé taules rodones en les quals s'han debatut aspectes com l'organització cooperativa. Els activistes esperen que aquesta nit de dilluns, unes dues centes persones passin la nit al recinte, el doble que les de la nit de dissabte a diumenge.

Els okupes lamenten que els sindicats que han organitzat la vaga no defensin els drets dels treballadors i s'hagin convertit en un aparell de l'Estat. Declaracions que es reafirmen a la pancarta que hi ha penjada a la façana en la qual es pot llegir: "La banca ens ofega, la patronal ens explota, els polítics ens menteixen, CCOO i UGT ens venen". En un comunicat, recorden que "entre quatre i cinc milions de treballadors" no tindran dret a vaga perquè no tenen feina, així com també "milions de persones" amb una feina precària, que no poden unir-se a la protesta davant el risc de ser acomiadats. Els okupes han escollit un dels edficis emblemàtics de Barcelona per denunciar que la banca i el capital són els culpables de l'actual crisi econòmica. Per la seva banda, els Mossos d'Esquadra han declarat que el propietari de l'edifici, el cinquè que té la l'antiga seu en els darrers set anys, ja ha presentat una denúncia.
27-09-2010
El Triangle