AMPLIAR RECULL DE PREMSA
Òmnium crida a files: el 12 d'octubre tothom a treballar
La Junta Directiva d'Òmnium Cultural ha decidit, després de consultar-ho amb els treballadors, que el proper dimarts 12 d'octubre no farà festa. Així, l'entitat desenvoluparà la seva tasca de treball habitual, obviant que per ser el dia de la Hispanitat, és un dia festiu.

Amb aquest acte reivindicatiu volen manifestar que el 12 d'octubre “no hi ha res a celebrar”, i menys després de la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut. “No hi ha res a celebrar en un moment en què l'Estat espanyol deixa clara la seva concepció centralista, reduccionista i monolítica, tancant les portes a qualsevol reconeixement de la pluralitat nacional, cultural i lingüística”, afirma l'entitat a través d'un comunicat.

Aquest no serà un posicionament puntual, sinó que la Junta i la majoria dels treballadors han estat d'acord en què Òmnium tregui la festivitat del dia de la Hispanitat “del calendari laboral d’aquest any i dels propers”.

A més a més, Òmnium convida a totes les entitats i organitzacions del país que comparteixin aquesta visió que se sumin a la seva iniciativa i que declarin el 12 d'octubre com a dia laborable.
05-10-2010
Crònica.cat