AMPLIAR RECULL DE PREMSA
Els consellers de les grans empreses espanyoles cobren 70.000 euros l'any per dues hores setmanals
Els consellers de les grans empreses espanyoles cobren de mitjana 70.876 euros l'any per treballar una mitjana de 96 hores anuals.

Així es desprèn del darrer informe elaborat per la consultora Spencer Stuart sobre els consells d'administració de l'estat espanyol, que arriba en plena aplicació de les retallades neoliberals contra els sectors més desfavorits de la societat. Així doncs, malgrat la crisi econòmica, una minoria segueix cobrant quantitats desorbitades de diners per treballar menys de dues hores a la setmana i sense comptar ni els honoraris per les comissions ni les dietes.

Ara, cal destacar que en comparació amb l'any 2008 la remuneració dels consellers de les grans empreses va baixar lleugerament, mentre que la dedicació va augmentar arribant fins al límit de 96 hores anuals. La xifra més cridanera és la que cobra un conseller extern d'Endesa: 252.600 euros l'any sense incloure els honoraris per les comissions, mentre que el Banc Santander paga 213.200 euros l'any en dietes als seus consellers externs de la comissió executiva.

La xifra es dispara a l'alça quan es té en compte la remuneració dels consellers independents analitzats segons la seva pertinença a diferents comissions: la mitjana se situa als 115.978 euros l'any (168.281 a l'Ibex).

El 67% de les empreses paguen una mitjana de 56.900 euros (amb un màxim de 172.287) per honoraris fixes l'any. El 24% paga una mitjana de 88.368 euros l'any (amb un màxim de 224818) per retribució en funció dels resultats que obté la companyia, mentre que un 50% paga 2.573 euros, amb un màxim de 10.328 euros l'any, per dietes.

L'edició 2010 de l'informe, que conté dades referents a l'any 2009, ha analitzat 94 grans empreses espanyoles, incloses les 34 de les 35 que formen l'Ibex i examina la retribució de cadascun dels 387 consellers independents que s'hi integren. L'informe conclou que l'escenari de crisi econòmica va fer disminuir la retribució mitjana dels consellers un 0,6%, passant de 71.318 l'any 2008 a 70.876 el 2009. No obstant, aquesta xifra es manté entre la retribució mitjana que perceben Gran Bretanya (60.674 euros) i Estats Units (91.000 euros), segons l'anàlisi d'Spencer Stuart.
03-11-2010
Llibertat.cat