La secció sindical de la Intersindical-CSC de la Universitat de Barcelona ha demanat la intervenció del Síndic de Greuges de la Universitat de Barcelona, del Síndic de Greuges de Catalunya i de la Generalitat de Catalunya, a través de la Secretaria d’Universitats i Recerca.

El passat 7 i 8 d’octubre de 2020 el Consell de Govern de la UB va aprovar la convocatòria d’eleccions a rectorat per al dia 26 de novembre de 2020.  Això no obstant, va aprovar el vot a través de mitjans presencials, tot i que amb anterioritat, al Claustre de l’11 de novembre de 2019, es va aprovar que el procediment habitual de la UB per a eleccions, entre d’altres, havia de ser el vot electrònic sempre que tècnicament fos possible en totes les eleccions, excepte en les sindicals.

El vot electrònic és tècnicament possible, ja que el CSUC té desenvolupada, des de fa anys, una aplicació dissenyada i implementada amb aquesta finalitat.

El passat 15 d’octubre la Universitat de Barcelona, com la resta d’universitats catalanes, va iniciar la docència preferentment virtual, durant 15 dies, període que s’ha ampliat amb un termini addicional de, com a mínim d’un mes.

En aquesta situació entenem que les eleccions, en modalitat presencial, no compleixen les limitacions acordades amb la Generalitat de Catalunya i la resta d’universitats públiques catalanes d’evitar la presència d’alumnat, PDI i PAS als centres universitaris, per la qual cosa es posa en risc la salut de la comunitat universitària i, de retruc, la de la resta de la ciutadania.

A hores d’ara, la Intersindical-CSC desconeixem si la Universitat de Barcelona s’ha posat en contacte amb la Generalitat, en particular amb el PROCICAT i el Departament de Salut, per dur a terme, amb seguretat sanitària, les eleccions presencials.

Per això demanem que es faciliti a la Intersindical-CSC, i així com a la resta de sindicats amb representació a les juntes de personal i comitè d’empresa de PDI i de PAS de tota la comunitat universitària, un pla de prevenció i contingència d’eleccions, tant durant la campanya electoral com durant la jornada electoral, que garanteixi la salut de les persones participants i la participació d’aquelles persones que es troben en estat de confinament, ja sigui per contagi o per contacte amb aquestes persones o perquè estan pendents de tenir resultats de proves realitzades.

Demanem que es compleixi el Reglament d’eleccions aprovat pel Claustre, amb priorització de vot electrònic ja que no s’ha justificat de cap manera cap limitació tècnica que ho impedeixi, i que s’habilitin els mecanismes per fer servir la plataforma de vot electrònic del CSUC.

Podeu descarregar-vos el díptic informatiu aquí

@cscIntersindical-CSC  La secció sindical de la Intersindical-CSC de la Universitat de Barcelona ha demanat la intervenció del Síndic de Greuges de la Universitat de Barcelona, del Síndic de Greuges de Catalunya i de la Generalitat de Catalunya, a través de la Secretaria d'Universitats i Recerca. El passat 7 i 8 d’octubre...SOM el sindicat independentista i de classe