Avui s’han conegut les dades d’atur del mes de novembre. La xacra de la temporalitat continua: un 87% dels contractes signats durant el mes passat són temporals, per un 13% d’indefinits. No per ser dades malauradament habituals, deixarem de denunciar-les: l’estat espanyol és l’europea que té la taxa de temporalitat més elevada (un 27%). Una precarietat que cal revertir urgentment derogant les reformes laborals aprovades pels governs del PP i el PSOE i construïnt una República Catalana amb un treball digne.

L’atur respecte al mes anterior no ha crescut, però sí ho ha fet el nombre de treballadors/es afectades per un ERTO degut a les restriccions sanitàries, especialment en l’hostaleria i el comerç. Hi ha 3.379.000 treballadors/es afiliats/des a la Seguretat Social, però no n’hi havia tants/es de parats/des des de l’abril del 2016: prop de 485.000, la majoria dones. Respecte l’any passat, abans de la pandèmia, hi ha unes 95.000 persones aturades més, sobretot en el sector serveis (+74.500), però també en la construcció (+6.500) i la indústria (+6.000).  Hi ha 38.000 joves menors de 25 anys registrades a l’atur (un 8% del total).

@cscEconomiaAvui s'han conegut les dades d'atur del mes de novembre. La xacra de la temporalitat continua: un 87% dels contractes signats durant el mes passat són temporals, per un 13% d'indefinits. No per ser dades malauradament habituals, deixarem de denunciar-les: l'estat espanyol és l'europea que té la taxa de...SOM el sindicat independentista i de classe